כשאני נוסע ברכב כל בוקר לעבודה , אני מבחין בהרבה שילוט בדרך. לדוגמה, פרסומות שאתה רואה בתחנות אוטובוס, ליד רמזורים או ליד סופר גדול. בעודי מסתכל על אלה, אני שם לב שדחוס כל כך הרבה מידע בשלט קטן ואי אפשר בכלל להבחין בתוכן כשאתה עוצר ברמזור במרחק של 3 מטר ממך.
זה גרם לי לחשוב שאולי נקודות לשילוט אפקטיבי לעסק יהיה נושא טוב לכתוב עליו. שילוט הוא אמצעי מאוד נגיש למטרות פרסום. יש הרבה יותר בעיצוב שלטי חוצות וגם בשילוט דיגיטלי מאשר אנו חושבים. רוב האנשים לא מבינים שיש הרבה שאלות וגורמים שיש לקחת בחשבון לפני ובמהלך תהליך התכנון של השלט. אשים דגש על כמה מהדברים החשובים ביותר.
נראות השלטים
שלטים מגיעים בכל מיני גדלים ובכל מיני צורות. ודא שבחרת בגודל המתאים למרחק שאתה מצפה שהשלט שלך יראה ממנו, תוך כדי התחשבות במיקום בו השלט ימצא ואיזה מכשולים עלולים להיות בניהם ולהסתיר אותו.
השלט צריך להיות מותאם בגודל למרחק הצפייה ממנו. בדרך כלל צריך 2.5 סנטימטר גובה לכל 3 מטר מרחק צפייה, בניגוד למה שמצויין בשילוט פנים לעסק. השלט גם צריך להיות ממוקם במקום עם מקסימום חשיפה לקהל היעד שהוא מייצג. הנראות היא החלק הכי חשוב בשלט שלך, אם לא יראו את את השלט המטרה לשמה הוא הוצג לא תושג.
תמצות השילוט
לפעמים כל המוסיף גורע. צריך להימנע מעומס יתר, שלטים מוצלחים מעבירים את המסר שלהם בתמציתיות. גם עם בחרתם השילוט גדול מאוד כגון שמשוניות מודפסות המסר צריך להיות מועבר בפחות מילים ככל האפשר לקהל היעד שלך. הצטברות של יותר מדי מילים או שורות טקסט על השלט מקשה על קריאה מרחוק.
המושג "שטח לבן" הוא שטח של עיצוב שנותר חשוף כלומר ללא טקסט וללא גרפיקה (שטח לבן יכול להיות צבע). החלל הריק המקיף טקסט וגרפיקה חשוב לא פחות משיקולי תכנון אחרים. יש נטייה לרצות "למלא" את השטח עם כמה שיותר מידע וכמה שיותר פרטים. אבל כאשר הטקסט הוא צפוף, הוא הופך להיות קשה יותר לקריאה.
טיפ
שלושים עד ארבעים אחוז משטח הפנים של כלל השלט צריך להיות ריק, "שטח לבן" , כדי לאפשר קריאה אופטימלית.
קריאות (הבנה)
שילוט לעסק צריך להיות מאורגן באופן שהמסר שלו מועבר ללא קושי. מילות מפתח וביטויים צריכים להיות מודגשים באותיות גדולות, בהקלדה בולטת יותר וצבעים נוספים.
רעיונות צריכים להתקבץ באופן לוגי ולהיות מופרדים על ידי פריסה וריווח. אלמנטים גרפיים, במיוחד גרפיקה צבעונית דיגיטלית, יכול מאוד לשפר את המהירות ואת היסודיות של התקשורת.
לדאוג להבחנה של השילוט
השלט צריך לשלב כמה אלמנטים עיצוביים שיעזרו לו לבלוט בנוף. ניגודי צבעים, רכיבים משתנים,
תנועה, ייחודיות של עיצוב ו/או משיכה דרך התת מודע שיכולה לגרום לשלט להיות יותר בר הבחנה.
שמשוניות מודפסות אשר יעקבו אחר העקרון הזה יבטיחו חשיפה מירבית!!!
כאשר בוחרים רקע עבור העיצוב שלך, אין להשתמש במשהו שיקשה על ההתמקדות בכיתוב של השלט.
ככל שהניגודיות בצבע גדולה יותר (דוגמה שחור ולבן), כך הדבר מקל על קריאת השלט מרחוק.
דוגמה נוספת, כשמוסיפים גבול לשלט, הדבר יכול להגדיל את מהירות הקריאה שלו ב25%.גבולות לשלט לרב מומלצים בשלטים שקהל היעד שלהם הוא נהגים בכביש. הגבול נוטה לגרום לנהגים לתפוס את העין של השלט ולהתמקד בכתוב בו.
יצירות אומנות, ואלמנטים גרפיים ניתן להוסיף כדי לשפר חזותית את העיצוב ולהוסיף לתצוגה שלו.
קריאות (זיהוי תווים)
בחירת סגנון ההקלדה הכרחי ליעילות של השלט. הגופן הנכון צריך להעביר את המראה הרצוי תוך כדי שמירה על היכולת להבחין בין אותיות בודדות.חשוב מאוד לבחור בגופן שהוא קריא בבירור כשהוא נצפה ממרחק בו השלט שלך מוצג. הרבה סוגי כתב וסגנוני הקלדה ייחודים קשים לקריאה, במיוחד על פני מרחקי צפייה גדולים יותר.נקודה נוספת, לא להשתמש ביותר משני גופנים שונים בעיצוב אחד.בחירת שני גופנים המשלימים אחד את השני יכול להפוך את המסר שלך לבולט.
לסיכום
כל הנקודות שהעליתי פה, נועדו להבטיח שהשלט שלך קריא והמסר שלו מועבר בבירור אל קהל היעד אליו הוא פונה. זכרו היטב לקחת בחשבון בעת תהליך בניית השלט את כל הגורמים הרלוונטיים ולשאול את עצמכם את השאלות הנכונות.האם השלט שלי מעביר את המסר בצורה ברורה? ניתן לראותו מהמקום בו הוא מוצב? מהו המיקום האסטרטגי ביותר בו אוכל לתלות את השלט כדי שכמה שיותר אנשים מקהל היעד שלו יוכלו לצפות בו?